Regulamin publikowania informacji w mediach społecznościowych
Częstochowa, dnia 11.03.2021 r.
Regulamin publikowania informacji w mediach społecznościowych Uczelni
1. Informacje na profilach społecznościowych Politechniki Częstochowskiej (dalej PCz. lub Uczelnia), tj. Facebook, Instagram, YouTube publikują pracownicy wyznaczeni przez Rektora, zwani dalej administratorami konta Uczelni w danym medium.
2. Informacje na profilach społecznościowych Wydziałów PCz., tj. Facebook, Instagram, YouTube publikują pracownicy wyznaczeni przez Dziekanów, zwani dalej administratorami konta wydziałowego
w danym medium.
3. Materiały do publikacji na profilach społecznościowych Uczelni są przesyłane do Biura Pełnomocnika Rektora ds. Kontaktów z Otoczeniem Edukacyjnym oraz Biura Karier i Marketingu.
4. Materiały do publikacji na profilach społecznościowych Wydziałów w danym medium, są przesyłane do administratorów konta Wydziałowego, do Kierowników ds. Rozwoju lub do Koordynatorów Wydziałowych ds. Kontaktów z Otoczeniem Edukacyjnym.
5. O publikacji materiałów na koncie w danym medium oraz dostosowaniu tekstu do medium decyduje administrator konta uczelni/konta wydziałowego.
6. Materiały publikowane na profilach społecznościowych powinny być związane z życiem Uczelni i/lub obszarami jej działalności.
7. Dane Użytkowników przetwarzane są w celu promowania Uczelni, a także w celu kontaktu z Użytkownikami. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Dane osobowe osób przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
8. Na profilach społecznościowych Uczelni publikowane są tylko takie materiały, które spełniają następujące wymagania:
a) nie zawierają treści:
- bezprawnych,
- powszechnie uważanych za wulgarne i obraźliwe,
- zawierających pornografię, erotykę, sceny obsceniczne,
- obrażających uczucia innych osób, w tym również uczucia religijne,
- przedstawiających przemoc,
- o tematyce rasistowskiej, ksenofobicznej,
- propagujących ideologie zakazane przez powszechnie obowiązujące przepisy,
- naruszających prawo do prywatności,
b) nie zawierają materiałów chronionych prawami innych podmiotów - z zastrzeżeniem przypadków posiadania przez osobę wysyłającą zgody tych uprawnionych podmiotów,
c) nie naruszają dobrego imienia i wizerunku Politechniki Częstochowskiej.
9. Na profilach społecznościowych Uczelni publikowane są materiały:
- z których korzystanie przez Uczelnię poprzez ich publikację na zasadach określonych niniejszym Regulaminem nie będzie naruszało autorskich praw osobistych autora materiałów oraz praw osób trzecich;
- które nie naruszają dóbr osobistych podmiotów trzecich.
10. Administrator strony zobowiązany jest zweryfikować czy do materiałów do publikacji załączono wszystkie niezbędne zgody na wykorzystanie wizerunku i przekazanych treści oraz klauzule informacyjne.
- Biuro Pełnomocnika ds. Kontaktów z Otoczeniem Edukacyjnym prowadzi ewidencję zgód na wykorzystanie wizerunku i przekazanych treści oraz klauzul informacyjnych dla pracowników, studentów i doktorantów Politechniki Częstochowskiej / uczniów szkół uczestniczących w zajęciach
i kursach i innych, dotyczących wykorzystania wizerunku i przekazanych treści utrwalonych w postaci filmu, zdjęcia. - Wydziały i inne jednostki Uczelni prowadzą ewidencje zgód na wykorzystanie wizerunku
i przekazanych treści oraz klauzul informacyjnych dla osób nie ujętych w ust.10 pkt.a, których wizerunek oraz dane będą umieszczane na ich profilach społecznościowych. - Materiał do opublikowania mogą przekazywać administratorowi pracownicy Uczelni oraz osoby nie będące pracownikami PCz.
- Osoby przekazujące materiał do opublikowania, nie będące pracownikami PCz., ponoszą wyłączną odpowiedzialność za roszczenia podmiotów trzecich dotyczące naruszenia praw autorskich, dóbr osobistych, prawa do wizerunku oraz innych praw dotyczących wykorzystania prawnie chronionych elementów w materiałach.
11. Na profilach społecznościowych Uczelni/ Wydziałów opublikowane są Zasady Ochrony Prywatności „Oświadczenie w sprawie przetwarzania danych osobowych”.
12. Uczelnia zastrzega możliwość: ingerencji w przesłaną treść w celu dostosowania jej do specyfiki danego portalu społecznościowego; odmówienia publikacji w przypadku przesłania materiałów nie spełniających zasad niniejszego Regulaminu.
13. Informacja opublikowana na witrynie internetowej Uczelni - www.pcz.pl, może zostać przeredagowana i opublikowana w mediach społecznościowych Uczelni/Wydziałów.
14. Uczelnia nie świadczy usług reklamowych na swoich profilach w mediach społecznościowych, a także nie promuje wydarzeń komercyjnych niezwiązanych z Uczelnią.
15. O utworzeniu kolejnych kanałów na portalach społecznościowych związanych z Uczelnią, dotyczących konferencji, sympozjum, olimpiad, kół naukowych itp. lub różnego rodzaju eventów decyduje Pełnomocnik Rektora ds. Kontaktów z Otoczeniem Edukacyjnym lub Dziekan w przypadku działań związanych z Wydziałem, w porozumieniu z Pełnomocnikiem Rektora.
Oświadczenie w sprawie przetwarzania danych osobowych do umieszczenia na portalach społecznościowych prowadzonych przez Uczelnie:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
en_klauzula_i_zgoda_na_wykorzystanie_wizerunku dla obcokrajowsców.docx | 16.82 KB |
Załącznik | Wielkość |
---|---|
oswiadczenie_w_sprawie_przetwarzania_danych_osobowych.docx | 12.97 KB |
Załącznik | Wielkość |
---|---|
klauzula_dla_pracownikow_i_studentow_zalacznik_nr_1_i_2.doc | 35 KB |
Załącznik | Wielkość |
---|---|
klauzula_dla_uczniow i innych_zalacznik_nr_3_i_4_i_5.doc | 53 KB |